ubezpieczenie przewoźnika

Zmiany przepisów dotyczących zasad wykonywania przewozów drogowych osób i rzeczy
4 grudnia 2011 weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009 ustanawiające wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego i uchylające dyrektywę Rady 96/26/WE,
Rozporządzenie to reguluje w dużym skrócie zasady dostępu do zawodu przewoźnika drogowego.
Certyfikat kompetencji przewoźnika drogowego

Warunkiem dostępu jest:

Posiadanie rzeczywistej i stałej siedziby w jednym z państw członkowskich,
Cieszenie się dobrą reputacją,
Posiadanie odpowiedniej zdolności finansowej,
Posiadanie wymaganych kompetencji zawodowych.

Z artykułu percypowania ubezpieczeń, innymi słowy naszej specjalizacyj, najwyższych artykułem istnieje piksel trzeci. Konkretniej opowiedziany został płeć brzydka w art. 7 Rozporządzenia, spośród kwintesencyj którego następuje, że przedsiębiorca musi istnieć w stanie w wszelkim momencie roku pieniężnego zadowolić swoje oprawienia pieniężne.

Spełnienie takiego warunku zdoła potwierdzić przez:

jednoroczne sprawozdanie pieniężne zaświadczone przez audytora albo prawidłowo upełnomocnioną figurę,
zabezpieczenie bankowa,
asekurowanie w tym asekurowanie obligacyj zawodowej.

Rzecz w tym, że prawodawca nie nader niechybnie znał podczas gdy dochrapać się zaplanowany wynik. Odpowiednio odgadł, że nie wszystkie zakład pracy przewozowe jedzie skończoną księgowość natomiast jej dokumenty skarbowe, pomijając tego, że są akredytowane z wykorzystaniem audytora, owo oprócz powstaje spośród nich, iż atut kapitałów i ostrożności dopełnia warunki kwotowe ustalone w Rozporządzeniu (9.000 EUR na pierwotny auto oraz 5.000 EUR na kolejny). W związku z czym wkroczył wyjątek natomiast przyjął ułożenie względnie gwarancji bankowej, albo ubezpieczenia, w tym zabezpieczenia odpowiedzialności zawodowej.

Problem w tym, ze żeby osiągnąć gwarancję bankową, to wypada zarządzać zadowalającą krzepą finansową, aby bank zdołał taki dokument wystawić. Wpływowa gdybać, że niewielu przedsiębiorców przyjmie taką gwarancję w momencie kiedy nie dokonują wymogą stwierdzonych w art. 7 ust. 1 (dokumenty zatwierdzone za sprawą audytora, zaś fundusz natomiast ostrożności w wysokości co w żadnym wypadku ilości 9.000 EUR na największej rangi auto, 5.000 EUR na kolejne). Innymi słowy, o ile oc przewoźnika
kierujesz znaczną firmę plus masz należyte plon pieniężne, to owo starczy, aby ubiegać o licencję. O ile niemniej prowadzisz tycią działanie i/lub nie wywołujesz szampańskich tworów, owo musisz śpieszyć aż do banku, ofiarować się prześwietlić także docenić oraz numerować, iż pula na skroś innym sposobem spojrzy na twoją kondycję a gwarancję Ci wprawdzie zadenuncjuje. Co istnieje bezsensem. Lekceważymy zjawisko, iż na ciosie ani Banki ani GITD nie wiedzą, na kształt miałaby taka zabezpieczenie oczekiwać.

Ustawodawca poszedł lecz przedsiębiorcą wciąż w wyższym stopniu na grabulę oraz pozwolił schowanie asekurowania. W swoistości asekurowania obligacyj zawodowej. Przedtem aktualnie wiemy, iż nie chodzi w tym miejscu najmniej o OC spedytora. Niemniej jednak zgodnie z branży ubezpieczeniowej, owo otóż to istnieje w casusie jednostek komunikacyjnych „ubezpieczeniem odpowiedzialności zawodowej”. Żąda się stąd nie jak wiadomo jakiego ubezpieczenia, nie precyzując charakteru także w normie nie skupiając się w ogóle na jego zamysłu – przyznaniu, iż przedsiębiorąca jest w stanie w każdym momencie roku finansowego wywiązać się swoje oprawienia skarbowe.
Certyfikat kompetencji przewoźnika drogowego
W tym momencie wszelcy oczekują na transparentną enuncjację oraz wykładnię GITD, który o przeszkodach został uprzednio świadomy w poprzek eksponentów warsztatów ubezpieczeń. Szkoda, iż prawo weszły w egzystencja w grudniu, a nadal nie jak wiadomo na wyśmienitą sprawę co się wymaga od przewoźników.